Az intézményvezetői pályázati eljárás keretében lezajlott az előkészítő és a véleményező nevelőtestületi értekezlet. A közérdekből nyilvános adatokat az előírásoknak megfelelően az alábbiakban nyilvánosságra hozzuk.
Intézményvezető
- választás
Helye:
Gyáli Ady Endre Általános Iskola, 2360 Gyál, Ady Endre utca 20.
Pályázó:
Gazdikné Kasa Csilla
Véleményező:
Tantestület
A Gyáli Ady Endre
Általános Iskola Tantestülete 2019. április 17-én intézményvezető választását
előkészítő értekezletet tartott, szakmai véleményének megvitatására és
kialakítására.
Előzetesen a tantestület
tagjai megismerhették Gazdikné Kasa Csilla pályázatát.
Az előkészítő
értekezleten alkalma nyílt mindenkinek véleménye kifejtésére, illetve
kérdéseinek feltevésére. A pályázó reagált a véleményekre és a felmerülő
kérdésekre.
A nevelőtestület ezt
követően alakította ki véleményét, melyet a szakmai munkaközösségi vélemények
alapján összegeztem és az alábbiakban ismertetek.
A pályázatban az
iskoláról adott helyzetelemzés konkrét és logikus. Az intézmény múltjáról
alapos és átfogó képet ad.
Reálisan veszi figyelembe az intézményi és
települési adottságokat, a társadalmi változásokat, generáció változással
kapcsolatos jövőt érintő kihívásokat.
Figyelembe veszi a mai kor igényeit, a
fenntartó és a közvetlen partnerek (pedagógusok, szülők, tanulók) elvárásait,
úgy, hogy az iskola biztonságos, zavartalan,
jogszabályoknak megfelelő működése
ne sérüljön. Tudatosan értékeli az elért eredményeket és a még fejlesztésre
váró területeket.
Az intézmény meglévő erőforrásaira, értékeire támaszkodva
vázolja fel fejlesztési elképzeléseit, ezekre építve fogalmazza meg hosszú,
közép, és rövid távú céljait.
A pályázó fontosnak
tartja a folytonosság és megújulás elvét. Ezt a törekvését erősíti a sajátos
arculat kialakítása, megtartása, a hatékony,
motiváló tanulás szervezési módok
bevezetése (KAP), a közösségépítéssel kapcsolatos elképzelések, az új kollégák
mentorálása, a pedagógusok szakmai előrelépését támogató hozzáállása. A pályázatot
gyermekközpontú szemlélet jellemzi, fontosnak tartja a pozitív megerősítést, a
hibázás után a javítás lehetőségét,
hogy a kisebb teljesítmények is észre
legyenek véve, jutalmazva legyenek. Az osztályok közötti erőviszonyok
kiegyenlítésére sport osztály indítását tervezi.
A jól bevált hagyományos
programok mellett, az osztályfőnökök szabadkezet kapnak az osztályuknak
szervezett szabadidős tevékenységek vonatkozásában.
Tervezi egy teljes
munkaidős iskolapszichológus alkalmazását. Fontosnak érzi a kompetencia
fejlesztés szerepét, valamint ennek digitalizált megvalósulását.
Kiemelten
kezeli a tehetségazonosítás kérdését, keresi ennek a megfelelő eszközét.
Támogatja a
munkaközösségek műhelymunka jellegét, ami elősegíti a folyamatos és közös
szakmai megújulást, erősíti a csapat szellemet.
Az előző vezetői ciklusban, már
megtapasztaltuk, hogy a nevelő-oktató munka tervezésénél, a döntéseknél, a
szakmai beszámolók elkészítésénél a vezető a
szakmai munkaközösségek véleményét
kikéri és figyelembe vesz. A pályázatból kitűnik, hogy most is erősen
támaszkodna a munkaközösségek munkájára,
ezért fontos a munkaközösségek,
szakemberek, kollégák közötti emberi, korrekt, együttérző kommunikáció, jó
munkakapcsolat annak érdekében, hogy összetartó,
együtt gondolkodó és cselekvő
közösségek lehessünk.
A pályázó a terhelés
egyenlő elosztását, az elvégzett feladatok figyelemmel kisérését is fontos
vezetői feladatnak látja. Őszintén ír arról, hogy a pedagógusok
elismerésében
vezetőként nem mindig tud megfelelő elismerést adni kollégáinak, bár törekszik
rá, hogy a szülők és a település nyilvánossága is tudomást
szerezzen
pedagógusaink kiváló munkájáról, de anyagi elismerésben a fizetésen túl nem
tudja részesíteni pedagógus kollégáit. Az egyéni teljesítmények
elismerésének a
színtere a tanári szoba, amikor értékeljük az előző hónap történéseit. Azt
gondoljuk, hogy a diákok motiválásában oly gyakran elhangzott
kisebb
teljesítmények elismerése, a pozitívumok észrevétele a pedagógusok számára is
motiváló erővel bír, szárnyakat adhat. S talán egyszer majd megteremtődik
az
anyagi elismerés lehetősége is!
A pályázó nagy hangsúlyt
fektet a tárgyi feltételekre és azok használatára, különös képen a digitális
eszközök esetében. Törekszik arra, hogy a tantestület tagjai
kellően
felzárkózhassanak és fejlődjenek a digitális világ nyújtotta lehetőségekhez.
Szorgalmazza az egyes online alapú kommunikációs csatornák kialakítását.
Nyitott a további innovációs fejlesztésekre és az ilyen irányú továbbképzésekre.
Összeségében a
pályázatban foglaltakkal egyetértünk. A tantestület tagjai egyhangúan
támogatják a vezetői programot.
Gyál, 2019. április 17.
Adameczné Gyalog
Mónika
intézményvezető-helyettes
Részlet a 2019. április 25-én tartott nevelőtestületi véleményező értekezlet jegyzőkönyvéből:
"Eredményhirdetés:
Szavazásra
jogosultak száma: 50
Jelen van: 47
Leadott
szavazatok száma: 47
Érvényes
szavazatok száma: 47
Érvénytelen
szavazatok száma: 0
Gazdikné Kasa
Csilla vezetői programját 41 fő támogatta, 6 fő nem támogatta.
A nevelőtestület
87 %-ban támogatta Gazdikné Kasa Csilla vezetői programját."